Архів за 06 Кві 2017


У МІНКУЛЬТУРИ ОБГОВОРИЛИ СТАН ВИКОНАННЯ ПРОТОКОЛУ ХІ ЗАСІДАННЯ ЗМІШАНОЇ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКОЇ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ПОВЕРНЕННЯ ТА РЕСТИТУЦІЇ ВТРАЧЕНИХ ТА НЕЗАКОННО ПЕРЕМІЩЕНИХ ПІД ЧАС ТА ВНАСЛІДОК ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ

image002Перший заступник Міністра культури України Світлани Фоменко провела зустріч із Послом з особливих доручень та головою німецької частини Змішаної українсько-німецької комісії з питань повернення та реституції втрачених та незаконно переміщених під час та внаслідок Другої світової війни культурних цінностей Міхаелєм Янсеном.Під час зустрічі обговорювалися  та погоджувалися  певні пункти виконання  Протоколу ХІ засідання Змішаної українсько-німецької комісії з питань повернення та реституції втрачених та незаконно переміщених під час та внаслідок Другої світової війни культурних цінностей. Зокрема,  розглядалась пропозиція німецької сторони про культурні цінності, що можуть бути передані Україні найближчим часом , а саме  – виданої у 1708 році царем Петром Першим грамоти про призначення Київського митрополита, а також  фото з Софійського собору, які зберігалися в ньому до Другої світової війни.Окрім того, була проведена конструктивна розмова щодо розв’язання  архівних питань, цікавих для обох сторін,  а також обговорення робочого візиту до Бундесархіву.

http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245223281&cat_id=244913751


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ ПРАЦЮЄ НАД УНОРМУВАННЯМ ПОРЯДКУ ВИДАЧІ ДОЗВОЛІВ НА ПРОВЕДЕННЯ АРХЕОЛОГІЧНИХ РОЗВІДОК ТА РОЗКОПОК

image004Про це повідомила  заступник Міністра культури Тамара Мазур під час дискусії на прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі  де представники  археологічного середовища закидали Міністерству культури  саботування  здійснення  археологічних  досліджень.

«Мінкультури  активно займається цим питанням і працює над  унормуванням видачі дозволів археологічних розвідок  та  розкопок, оскільки дане питання є вкрай серйозним. Питання видачі даних дозволів чітко регулюється відповідною постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 316, яка передбачає  певний порядок видачі дозволу на проведення археологічних розвідок, розкопок,  підстави для відмови у видачі таких дозволів та  порядок оскарження відмов. Цей документ також передбачає  чіткий перелік вимог до оформлення заяв на отримання  дозволів на проведення археологічних розвідок  та  розкопок. Існуюча законодавча система у цьому питанні можливо недосконала та не відповідає  сучасним викликам, однак ми маємо виконувати вимоги нормативних актів, а непорозуміння вирішувати шляхом внесення змін до законодавства та удосконалювати  законодавчі акти України, що передбачають надання цих послуг спільними зусиллями, а не безпідставними звинуваченнями», – розповіла Тамара Мазур.

Заступник Міністра культури  також повідомила, що  дійсно, на даний час виникла певна проблема, пов’язана з видачею дозволів на проведення археологічних розвідок  та  розкопок, але вона не пов’язана, ні в якому разі, з саботажем археологічних досліджень з боку  Міністерства культури. Оскільки більшість із надісланих заяв на отримання дозволів не відповідають вимогам діючого законодавства та не надають необхідної та повної інформації  для їх погодження.

«Дійсно, ми затримали надання відповідей, але затримка виникла через те, що відомство перебувало в дискусії з Інститутом археології та його структурними інституціями. Розуміючи серйозність справи ми розраховували на те, що документи будуть доопрацьовані належним чином. Ті заявники, які усунули недоліки – дозволи отримали, тому зараз ми говоримо не про 110 прострочених дозволів, а про набагато меншу кількість», – сказала Тамара Мазур.

Вона також звернула увагу на існуючу практику оформлення звітів про проведення  археологічних досліджень, які надаються Інститутом археології. «Відповідно до положень визначено, що порядок оформлення звіту про виконані роботи, відповідно до дозволу на проведення археологічних розвідок, розкопок,  встановлюється Інститутом археології та затверджується Мінкультури. Саме Інститут археології мав затвердити такий порядок оформлення звіту і передати до Міністерства, аби ми своїм  наказом його затвердили. Проте до цього часу це не було зроблено», – інформувала Тамара Мазур.

У дискусії  також взяли участь – Віктор Чабай, директор Інституту археології Національної академії наук України; Юрій Болтрик, завідувач відділу Польовий комітет Інституту археології Національної академії наук України; Євген Синиця, доцент кафедри археології та музеєзнавства Київського національного університету ім. Т.Шевченка; Антон Корвін-Піотровський, директор Охоронної археологічної служби України та Олег Осаульчук, директор Рятівної археологічної служби.

http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245224277&cat_id=244913751


ВІДБУЛОСЯ ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ ОНОВЛЕНОГО СКЛАДУ МУЗЕЙНОЇ РАДИ ПРИ МІНІСТЕРСТВІ КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ

image002 (1)За участі  Міністра культури України Євгена Нищука відбулося перше засідання оновленого складу Музейної ради при Мінкультури. Нагадаємо,  що Музейна рада попереднього скликання  при Мінкультури  припинила  свою діяльність в травні 2016 року.

Відкриваючи засідання, Міністр культури  Євген Нищук відзначив важливість відновлення діяльності Музейної ради та  оновлення  підходів до  формування  її  складу з урахуванням регіональної різноманітності та представництва музеїв – національних, державних, комунальних, створених при підприємствах, в установах , організаціях і навчальних закладів усіх форм власності, у тому числі  приватної форми власності, заповідників, галерей, громадських об’єднань, аналітичних та науково-методичних центрів відповідного фахового спрямування.

«Я сподіваюся, що це буде одна з найпродуктивніших та найдієвіших Музейних рад, зокрема я сподіваюся на вашу ефективну співпрацю з Міністерством, яка дасть позитивний  результат для функціонування  музейної галузі країни. Сьогодні ми маємо обговорити деталі впроваджених нововведень та нову організацію діяльності Музейної ради. Є багато практичних питань, які ми маємо вирішити в найближчий час. Я абсолютно готовий дослухатися до вас, адже існують певні напрямки в роботі, де неможливо обійтись без фахових порад. Тож я готовий та відкритий для практичного діалогу», – сказав Євген Нищук.

Також Міністр культури розповів, що  за період паузи в роботі Ради  Мінкультури розробило нове Положення про Музейну раду, де закладено нові принципи обрання членів до її складу.

«Можна багато говорити про розвиток музейної справи, про зміни, але коли ми не маємо інформації про частину державного музейного фонду – дуже важко розвивати музейну справу без належної бази. Коли держава не має комплексного розуміння того, що ж з саме вона має захищати. Зокрема, секретар Музейної ради обирається з членів Музейної ради, задля кращої комунікації між ними», – додав Євген Нищук.

Колишній голова Музейної ради, громадський діяч у галузі музейної справи, голова правління ГО «Український центр розвитку музейної справи» Владислав Піоро під час свого виступу  зазначив, що дійсно, були періоди, коли Міністерство культури та Музейна рада один одному були не потрібні, зокрема попередній склад ради витрачав багато сил на боротьбу з Мінкультури, задля того, щоб довести, що дієва комунікація потрібна.

 «Комунікація дійсно потрібна, і я надзвичайно радий, що керівництво Міністерства готове нас слухати. Проте хочу застерегти, що разом з цим на Музейну раду лягає величезна відповідальність готувати не просто емоційні заяви та розмірковування, а проекти важливих рішень. З досвіду голови Музейної ради хотів би запевнити всіх, що будь-яка пропозиція подана до плану роботи має бути в з проектами рішень, задля плідної співпраці», – сказав Владислав Піоро.

Під час засідання Музейної ради розглядалася низка  організаційних питань щодо її функціонування, а саме:  обрання голови, заступника голови та секретаря Ради. Так, за рішенням членів Музейної ради, Головою оновленого складу Ради обрано  – Василя Рожка,  заступника голови Львівської обласної організації «Тустань»; заступником Голови –  Леся Гасиджак, перший заступник генерального  директора Національного музею «Меморіал жертв Голодомору», начальник  інформаційно-аналітичного відділу ГО«Український центр розвитку музейної справи»; секретарем – Юлія Зіновіїва, учений секретар Національного художнього музею України.Новообраний голова Музейної ради  Василь Рожко, висловив сподівання, що Музейна рада працюватиме за принципами  прозорості, чіткості, з налагодженою комунікацією та налаштованою на ефективну співпрацю.

«Новий склад музейної ради заряджений конструктивом та позитивом. Я сподіваюсь, що наша позиція буде формуватися на цьому позитиві. Також я вважаю за потрібне – наші професійні судження артикулювати і транслювати зовні, задля музейників, які слідкують за тим, що робить Мінкультури», – сказав Василь Рожко

Під час засідання Музейної ради також були підняті актуальні питання розвитку музейної справи, зокрема питання правового врегулювання діяльності музеїв, створення Інституту Музею, нового Положення про Музейну раду та покращення комунікації між Мінкультури та членами Музейної ради.

Музейна рада є постійно діючим консультативно-дорадчим органом при Міністерстві культури України, утвореним з метою визначення пріоритетних напрямів формування та реалізації національної музейної політики. Основними завданнями Ради  є сприяння у забезпеченні комунікації Мінкультури з представниками професійної громадськості; моніторинг ефективності чинного законодавства щодо музейної справи та суміжних питань; надання Мінкультури рекомендацій та пропозицій щодо формування та реалізації державної політики у сфері музейної справи. Членами Музейної ради при Мінкультури нового скликання є 17 фахівців музейної справи України.

http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245223667&cat_id=244913751


Міжнародний науково-практичний семінар “Цифрові технології в музейній справі” відбудеться в Києві

kaponir_resized27 квітня 2017 року на базі Національного історико-архітектурного музею «Київська фортеця» в КИєві відбудеться Міжнародний науково-практичний семінар “Цифрові технології в музейній справі” з серії заходів “Оцифроване надбання: збереження, доступ, репрезентація”.

На семінарі обговорюватимуться питання цифрової трансформації музеїв, презентуватимуться рішення щодо цифрової паспортизації, онлайнової репрезентації фонду, створення цифрового музею.

Інформаційний лист http://demo.dcvisu.com/…/Seminar-DH-Kyiv_Fortes-2017-u-Info…
Онлайнова реєстрація https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfVRV_BRIkOW-k1L6…/viewform

Зголошення приймаються до 24 квітня 2017року.

Контактні особи від оргкомітету:
Баркова Ольга Валентинівна, тел. +38 (096) 6435420
В’ялець Андрій Васильович, тел. +38(099) 9835805

http://prostir.museum/ua/post/39143