УТОПІК
  • Menu Canvas
    • ПРО НАС
      • Історія товариства
      • Правління Товариства
      • Статут
    • ПУБЛІКАЦІЇ
    • НАША ДІЯЛЬНІСТЬ
      • Колегії
      • Круглі столи
      • Конкурси
      • Огляди
    • НОВИНИ
    • ДЛЯ ТУРИСТІВ
    • РЕСТАВРАЦІЯ КОНСЕРВАЦІЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ
    • УКРАЇНСЬКА ДІАСПОРА
    • РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
УТОПІК
  • ПРО НАС
    • Історія товариства
    • Правління Товариства
    • Статут
  • ПУБЛІКАЦІЇ
  • НАША ДІЯЛЬНІСТЬ
    • Колегії
    • Круглі столи
    • Конкурси
    • Огляди
  • НОВИНИ
  • ДЛЯ ТУРИСТІВ
  • РЕСТАВРАЦІЯ КОНСЕРВАЦІЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ
  • УКРАЇНСЬКА ДІАСПОРА
  • РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ

Про об’єкти, подані на розгляд комісії національного проекту “Велика реставрація”. Національний будинок органної та камерної музики України

Головна Новини Про об'єкти, подані на розгляд комісії національного проекту "Велика реставрація". Національний будинок органної та камерної музики України
Новини

Про об’єкти, подані на розгляд комісії національного проекту “Велика реставрація”. Національний будинок органної та камерної музики України

18.04.2021
Автор: Товариство
0 Коментарів
1071 Переглядів

Експертна комісія розглядає подану заявку й пакет документації з обгрунтуваннями щодо включення цього об’єкту до національної програми “Велика реставрація”.

Національний будинок органної і камерної музики України розташований в перебудованому під концертний зал приміщенні римсько-католицького Миколаївського костьолу в Києві.  Це один з двох римсько-католицьких костьолів у місті, побудованих до 1917 року.

Храм був споруджений у 1899-1909 роках київським архітектором Владиславом Городецьким https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87за конкурсним проектом архітектора С. В. Валовського у неоготичному стилі. Дозвіл на спорудження храму отримав граф Владислав Браницький (1848-1914), який також надав значні кошти для будови.
Розробка проєкту та будівництво здійснювались під керівництвом відомого київського архітектора В.В.Городецького. 
Збудований в стилізованих готичних формах з високими стрілчастими шпилями, костел вирізняється стрункими пропорціями, легкістю, ясністю композиційної структури. Складні умови будівництва та архітектурного рішення спонукали архітекторів примінити новаторські на той час інженерні технології. Інженер А.Е. Страус https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%83%D1%81_%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD_%D0%95%D0%BC%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87  вперше в тогочасній будівельній практиці запропонував закладку фундаменту на бетонних сваях, а в конструкціях широко використовувати залізобетон – на той час новий будівельний матеріал. Костел був урочисто прикрашений настінними розписами та більше ніж 40 вітражами (які не зберіглися).

У 1909 p. костел було освячено, хоча споруда не була добудована. Після 1917 p . костел закрили, споруду використовували як господарське приміщення. Під час Другої світової війни будівля була значно зруйнована внаслідок артилерійського обстрілу та пожежі. В повоєнні роки костел був частково відреставрований і перебудований під потреби Київського державного обласного архіву.

У грудні 1978 p. було прийнято рішення Ради Міністрів УРСР про створення у Києві Республіканського будинку органної і камерної музики Міністерства культури УРСР та переобладнання для його концертного залу приміщення колишнього Миколаївського костьолу. Водночас з реставрацією (автор проєкту О.Граужис) проводилась і часткова реконструкція (автор проєкту І.Тукалевський). Для оформлення інтер’єрів Будинку були виготовлені в Прибалтиці кольорові вітражі, на Львівській меблевій фабриці — м’які стилізовані меблі, в Киверцях Івано-Франківської області — високоякісний паркет, в Чехословаччині замовили орган компанії «Rieger-Kloss».

У 1981 році була закінчена реставрація костелу і з того ж року тут почав діяти концертний зал.

Зараз (з кінця 2009 року) приміщення костелу перебуває в аварійному стані. Причини цього не стільки у віці будови, як у підвищеній вологості грунтів, зміні рівня грунтових вод через будівництво поряд з костелом великих приміщень. Фахівців також відзначають незадовільний стан фундаменту, даху і фасадного облицювання. Також в приміщеннях костелу постійно .відчуваються вібрації від руху поїздів метро.

 

 

Article by Товариство


Previous Story
Вітання Голови Товариства з Днем пам’яток історії та культури України
Next Story
Про об’єкти, подані на участь у “Великій реставрації”

Related Articles

ПРОЕКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТА ОХОРОНИ ПАМ’ЯТОК ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ, план заходів на 2023р

  Однією з умов інтеграції України до європейського та світового...

З Новим 2023 роком!

Останні записи

  • ПРОЕКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТА ОХОРОНИ ПАМ’ЯТОК ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ, план заходів на 2023р Субота, 4, Бер
  • З Новим 2023 роком! П’ятниця, 30, Гру
  • Положення про Головну Раду Понеділок, 26, Гру
  • Лист Голови Товариства Бур’янової М.І. Президенту України В.О.Зеленському щодо законопроекту №5655 від 11.06.2021 Четвер, 22, Гру
  • Лист №110/03 від 15.12.2022 Щодо законопроєкту П’ятниця, 16, Гру

Теги

Благодійність Новини Освіта Події
Copyright ©2021 УТОПІК. Всі права захищено
SearchPostsLoginCart
Субота, 4, Бер
ПРОЕКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКОГО ТОВАРИСТА ОХОРОНИ ПАМ’ЯТОК ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ, план заходів на 2023р
П’ятниця, 30, Гру
З Новим 2023 роком!
Понеділок, 26, Гру
Положення про Головну Раду
Четвер, 22, Гру
Лист Голови Товариства Бур’янової М.І. Президенту України В.О.Зеленському щодо законопроекту №5655 від 11.06.2021
П’ятниця, 16, Гру
Лист №110/03 від 15.12.2022 Щодо законопроєкту
Вівторок, 13, Гру
Шановні члени Товариства!

Welcome back,