Про рейтинги визначних пам’яток з точки зору туристичної привабливості: досвід Німеччини

111

Зараз в Україні намагаються створити всі умови для успішного розвитку туризму, особливо внутрішнього. Стоїть надважливе питання –  правильно визначити пріоритетні напрямки як фінансових вливань, так і адміністративної підтримки регіонам і локаціям, які можуть стати найбільш популярними серед туристів.

        В той же час є нагальна потреба визначити об’єкти, які в найближчі роки можуть стати потенційно привабливими для туристичного вибору нашими громадянами та іноземцями. В ідеальному розумінні питання  ініціатива туристичного розвитку регіону та окремої локації має формуватися з пропозицій, які вивчені, визначені та готові до реалізації великих чи малих проектів на місцях.
        В цьому процесі може бути цікавим досвід сусідніх країн, які вже тривалий час з очевидним успіхом розвивають туризм, який поповнює бюджет країн, створює додаткові робочі місця, допомагає розвивати приватну справу, є успішним популяризатором  історії країни та впливає як на формування патріотичних настроїв своїх мешканців, так і поваги й зацікавленості в історичних наративах іноземних туристів.
        Пропонуємо проаналізувати досвід Німеччини. Цікаво, що кілька років тому першість в рейтингу туристичної привабливості, представленому під  назвою «РЕЙТИНГ ВИЗНАЧНИХ ПАМ’ЯТОК НІМЕЧЧИНИ» Національним комітетом Німеччини з туризму , посіли не знамениті замки, палаци стародавні паркові комплекси країни, а сучасний розважально-відпочинковий Європа-парк в Русті, який Національний комітет відніс до пам’яток.
        В самому містечку Руст площею 13,5 квадратних кілометрів проживає до 4,5 тисяч населення. Очевидно, більшість з них мають робочі місця чи супутній бізнес (ресторанний, готельний, крамничний, туристичний, сувенірний) саме завдяки Європа-парку та величезній кількості туристів, які приїжджають сюди.
До слова, у 2006 році в Європа-парку відбувався великий фестиваль європейської культури, в рамках якого відбувся тиждень української культури. Чимало українців, які проживають в Німеччині, Франції, Швейцарії приїхали до Парку спеціально, щоб взяти участь в майстер-класах, поспілкуватися з земляками, послухати концерти сучасних українських виконавців.

        Географічне розташування містечка Руст сприяє тому, що до парку з’їжджаються туристи кількох ближній країн. У 2015 році, в розпал туристичної активності в Європі, Національний комітет Німеччини з туризму оприлюднив рейтинг визначних об’єктів. Як він формувався – достеменно невідомо. Найшвидше – за кількістю туристів, які відвідали місцевість та за результатами опитування. Ці показники і є свідченням вибору подорожуючих, їх переваг у виборі місця відпочинку й пізнавального туризму. Симпатії та прихильність людей у  виборі маршруту для мандрівки знаходять відображення у моніторингу туристичних кампаній при формуванні пропозицій, оскільки фінансова успішність діяльності туроператорів напряму залежить від  попиту аудиторії на ті чи інші (успішні чи помилкові) пропозиції послуг.
        Західний світ формує свої проекти (короткотривалі та довготривалі), які потребують інвестування в їх розвиток, спираючись саме на моніторинг та аналітику тенденцій, захоплень, пріоритетів, запитів своїх споживачів.
        Приділяючи чимало уваги збереженню пам’яток через спектр важливості їх використання для розвитку туризму в Україні, подаємо рейтинг туристичної привабливості об’єктів Німеччина у 2015 році. Сподіваємося, що буде цікаво подивитися в яких місцях і довкола яких об’єктів зосереджуються найактивніші туристичні потоки. Цей рейтинг вкотре розвіює думку про те, що туристичними центрами з розвиненою інфраструктурою можуть бути переважно великі міста.
        Для вивчення та аналізу досвіду промоції успішних подорожей та  маршрутів Німеччини подаємо рейтинговий перелік та світлини місць найвищої туристичної активності.
1 – Європа-парк в Русті щороку відвідує близько 4 млн чоловік; це другий по кількості відвідувачів парк розваг в Європі після Дійснеленду в Парижі;
2 – замок Нойшванштайн у Фюссені, який щороку відвідує до 1,5 млн туристів;
3 – кафедральний собор Кельна, включений до об’єктів ЮНЕСКО;
4 – старе місто та замок Гайдельбергу;
5 – Бранденбургські ворота (Берлін);
6 – старе місто Ротенбургу-об-дер-Тауберу, яке щороку відвідує близько 3 млн туристів;
7 – Боденське озеро;
8 – гора Пугшпітце та ущелина Партнахклам, поблизу яких розташоване містечо Гарміш-Партенкірхен, яке щороку відвідує близько півмійона туристів;
9 – Берлінська стіна;
10 – «Німецька дорога романтики» – 400-кілометровий туристичний маршрут;
11 – природні парки «Чорнолісся»-Шарцвальда;
12 – Баарське «Королівське озеро» в Кенігзее;
13 – замок Кайзербург у Нюрнберзі;
14 – щорічне пивне свято Октоберфест у Мюнхені, яке збирає близько 6,5 мільйонів туристів;
15 – долина Мозеля;
16 –  церква Фрауенкірхе в Дрездені, яка фіксує близько 2 млн відвідувачів щороку;
17 – місцевість Берхтесгаден в Баварії;
18 – Берлінський Рейхстаг;
19 – національний парк Саксонська Швейцарія, який щороку відвідує близько 1,7 млн туристів;
20 – острів Рюген.

        Можливо, за час від 2015 по 2021 рік рейтинговий перелік зазнав якихось змін (іншу інформацію знайти не вдалося), проте він є цікавим для розуміння того, що велика частина з перелічених об’єктів супроводжується особливою увагою з боку різного роду фахівців, а також бездоганно функціонуючою інфраструктурою, сервісом, рекламою, послугами гідів, транспортним сполученням та іншими привабливими послугами для туристів та відпочиваючих.

        Відкидати цей досвід не варто, бо він може стати в нагоді фахівцям-пам’яткоохоронцям при формуванні туристично привабливих пропозицій практично в усіх регіонах України.

        При підготовці матеріалу використано інформацію та світлини з ресурсу https://www.dw.com/.

Рекомендовані публікації